Екологічне виховання

- пошуково-дослідницька робота;
-спостереження;
- методична робота;
- екскурсії;
- дидактичні ігри.







0 429

Волочиський ясла-садочок №1 “Зірочка”

Мета:
Створити умови для розвитку пізнавальних, пошуково-дослідницьких здібностей дітей, бажання робити спроби самостійно шукати відповіді та досягати поставленої мети. Розвивати допитливість, мислення, мовлення, увагу, пам’ять, вміння експериментувати, порівнювати та аналізувати.
         Виховувати економне, бережливе ставлення до води.
       Дати доступні знання про воду, про те, що вона потрібна всьому живому. Продовжувати знайомити з властивостями води (колір, смак, запах) та різними формами існування її в природі. Закріпити сезонні зміни та пори року. Викликати у дітей бажання розповідати про воду, збагачувати мову дітей з допомогою віршів, прислів’їв, дослідницьких ігор з водою. Удосконалювати навички читання з вивченими буквами. Вправляти дітей в рахунку в межах 7, закріплювати вміння співвідносити цифру і кількість.
Активізувати і збагачувати словник дітей іменниками, прикметниками та дієсловами.

Попередня робота: бесіди з дітьми про воду, вивчання віршів та прислів’їв. Робота за навчальним методичним посібником «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку» та авторською методикою Л. Шелестової «Розвивальне читання для дошкільнят».

Матеріал: магнітофонний запис звуків дощу, інвентар для дослідів (за кількістю дітей), дидактичний матеріал до ігор «Веселий дощик»( за методикою Л. Шелестової), «Дощик,сонечко,веселка», «Ми крапельки» «Подивись на цифру – намалюй краплинку»,



Хід заняття:
– Добрий день малята, любі хлопчики дівчата. Ми сьогодні будемо розмовляти про мандрівницю, чарівницю й трудівницю природи, а як звуть її:
Нею умиваються
В ній усі купаються
Одяг перуть, буває тверда
Ви впізнали? Це … (вода)

  • Діти, подивіться що у мене є ? (Вихователь показує глобус). Це глобус,модель нашої планети Земля. Якщо подивитись на земну кулю, то який колір переважає? (синій, блакитний). Синій колір – це річки, озера, моря, океани. Завдяки великій кількості води, її називають блакитною.
  • Сьогодні до нас завітала краплинка Капітошка зі своїми друзями, які пропонують нам свої загадки.
Зоря лугом ходила,
Всі прикраси погубила,
Як перлинка кожна,
А піднять не можна… (Роса)
Діти, що таке роса? (роса – це маленькі краплинки води)
(Вихователь читає на слідуючій краплинці загадку).


Сидить дід за подушками,
Та стріляє галушками… (Град)
Діти ви знаєте, що таке град? (Град – це крапельки води, що замерзли, а коли тануть утворюється водичка. (слідуюча краплинка.)

Коли нема – чекають,
Коли прийду – тікають… (Дощ)
Коли хмари наповнюються великою кількістю водяної пари і стають важкими,
охолоджуються і випадає дощ.

Зірка сніжно – біла,
До руки мені злетіла,
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води… (Сніг)
Сніг, коли тане перетворюється на воду.

А зараз послухаємо вірші дітей про те,для чого потрібна вода
  1. А вода – це справжнє диво!
Як прожити без води?
З нею ми завжди щасливі,
З нею в нас нема біди.

  1. Є вода – ростуть рослини:
Ліс,сади,рясні поля.
Це чудово для людини
І радіє вся земля.

  1. Плавають в водичці діти,
Риби у воді живуть.
Розцвітають в лузі квіти.
І рясні дощі ідуть.

  1. Кругообіг,повсякчасно
На землі вода веде,
Тож з водою всім,прекрасно
І біди нема ніде!.





Фізкультхвилинка.
Дощику теплий, дощику лапатий,
Годі тобі дощику, в чорній хмарі спати ( Руки підняти над головою, палці              
                                                                     стиснути в кулачки – це «хмари»).
Бризни сірий дощику, на баштан в долоні (розкрити кулачки, пальці упустити      
                                                                         вниз поступово потрусити).                                                                                      
Щоб великі виросли кавуни та дині ( постукати пальцями по парті
                                                               імітуючи звук дощу. Показати руками
                                                              великі дині та кавуни – розвести руки)

Діти розповідають прислів’я про воду.
Де водиця тече там травиця росте»
Без води й борщу не звариш.
Чиста вода хворобі біда.
Бережи воду бо загубиш вроду.
Закрути тугіше кран, щоб не витік океан.

Дидактична гра «Дощик, сонечко, веселка» . Вихователь роздає дітям три
картинки із зображенням дощику, сонечка, веселки й розповідає
  • Наступила дощова хмара на дитячий майданчик. Полився на малят холодний дощ. Але в хмарі було мало дощу. Засвітило сонечко, і в небі з’явилася барвиста веселка. (Вихователь просить дітей дібрати до розповіді малюнки).

Гра
«Подивись на цифру та намалюй краплинку» Діти отримують аркуші паперу.
У верхньому лівому кутку кожного аркуша написано цифри. Малятам пропонується взяти кольорові олівці, обвести та зафарбувати на кожному аркуші стільки краплинок ,скільки вказує цифра в куточку. Діти виконують завдання.

Вправа «Хто живе у ставку?» (Вихователь показує картку діти відповідають)

Гра «Веселий дощик» (Вихователь пропонує дітям прочитати склади на хмаринках та підібрати краплинки зі складами,які утворюють ціле слово.

       Гра «Ми крапельки»
Під легку музику,що нагадує звуки дощу,діти оточують хмару, водять навколо неї хоровод. Хмара відпускає їх погуляти на землю, наказує полити рослини й повернутися до неї.
Діти розглядають навсібіч,потім збираються гуртом,шикуються одне за одним створюючи «струмочки». За командою вихователя «струмочки» об’єднуються, створюється «річка»,яка впадає в «океан». Хмара нагадує їм, що час повертатися додому. Діти кружляючи, по одному, повертаються до хмарки. Навколо хмари утворюється коло.

Вихователь одягає дітям фартушки, шапочки і нарукавники.
Експериментальна діяльність

Дослід №1. «Яка вода?»
Припущення. Вода – це рідина
Хід досліду.
Продемонструвати властивості води,вода ллється. Чому? Запропонувати з одного стакана перелити в інший.

Дослід №2 « Чи має вода смак?»
Припущення. Смак води залежить від розчинених в ній речовин.
Хід досліду.
Запропонувати дітям за допомогою трубочок скоштувати воду на смак. Вона без смаку. В один посуд діти добавляють ложечку цукру, в інший посуд ложечку солі. Від чого залежить смак води?

Дослід №3 «Чи має вода колір?».
Припущення. Колір води залежить від барвника.
Хід досліду.
На столі одна склянка з молоком, інша з водою.
-Дітки , скажіть,водичка в склянці прозора? Чи ні?(відповіді дітей).
– Якого кольору молоко?(білого)
– А можна сказати про воду,що вона білого кольору?
– Діти, опустіть в склянку з водою червону стрічку. Якщо бачите червону стрічку,значить вода прозора.
– Тепер спробуємо змінити колір.
У цьому нам допоможе фарба. Візьміть пензлик та за допомогою нього додайте у
склянку трішки фарби.
Змінився колір чи ні? (Змінився).Вода стала такого ж кольору ,що і фарба,чи
іншою?(Такого ж кольору).

Висновок: Вода – це рідина,яка не має смаку,запаху,але може його змінювати.

Підсумок заняття:
І звірі в лісі, і птахи в небі, і люди не можуть без води. Рослинам теж потрібна
вода.
Давайте будемо з вами берегти воду,не забруднювати її.
Чиста вода дає життя
Всьому живому в світі.
Якщо живе жива вода,
Тоді земля у квітах.
Воду шанувати слід,
Вона собою поїть світ.







                    Спостереження за деревами , які ростуть 
                                   на майданчику.


                                Спостереження за квітами .

      
                    
                                


      
Переходимо через струмочок .           








                                       Прогулянка 







Немає коментарів:

Дописати коментар